2011-03-10

Android och kontantkort

Jag försöker använda min nya telefon utan mobil data. Jag fortsätter med mitt kontantkort och stänger av datatrafiken (för att slippa betala allt för mycket per månad). För att synka och allt så klarar jag mig med wifi. Det är klart att jag missar lite av fördelarna med en androidtelefon
Men det finns wifi där jag är mest, och som sagt så är den låga månadskostnaden väldigt skön.

En till bonus är att jag inte får dåligt samvete för att jag "stänger" av ibland. När jag inte har täckning så går det inte, och har jag täckning så kan jag utan att skämmas slå på flygplansläget. Perioderma mellan wifi gör att jag har vant mig vid att allt inte går att nå jämt. Jag kan alltså inte kolla mail osv hela tiden
Med flygplandläget så slipper jag även vanliga samtal. Jag försöker intala mig själv att nåbarhet och tillgänglighet sker på mina villkor.

Det är lite "surt sa räven", och det förstår jag. Om jag skaffade mig abonnemang med datatrafik så skulle jag fortfarande kunna stänga av när jag vill, och jag skulle kunna synka även när jag inte är nära "mina" wifi-platser. Men det var ju det där med kostnaden också...

Inga kommentarer: